![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() |
Гость_Stitch_* |
![]()
Сообщение
#1
|
Гости Частич. цитирование ![]() |
В продолжение этой темы.
Не знаю насколько экономически обосновано, но мне представляется, что будущее для молдавских пассажирских перевозок внутри страны - за рельсовыми автобусами (автомотрисами). ![]() Классический современный рельсовый автобус LINT ![]() Поэтому не понятно зачем модернизировать старое барахло? Тем более говорят, что при модернизации остается только рама, а всё остальное - новое... Тем более, что дают на это живые деньги! Или сильно хочется дать заработать заводу в Румынии, который будет производить работы? И с каких пор "демонтаж старого-монтаж нового" стоит дешевле чем сборка нового? В некоторых работах демонтаж может стоить порядка 40% стоимости монтажа (у меня так было)... |
|
|
![]() |
![]()
Сообщение
#121
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата “Renaşterea unui tren” sau Infotrip la SC Remar SA Paşcani Odată ce vara trecută am avut ocazia să testez noul tren modernizat al CFM într-o călătorie până la Ungheni şi înapoi, a fost logic să profit şi de ocazia de a vedea pe viu cum este transformat un hârb de tren din anii ’80 într-unul nou, refăcut în proporţie de 90-95%. Cu această idee în cap, eu şi alţi 16 bloggeri moldoveni (şi oleacă de presă) în seara zilei de vineri ne-am pornit spre S.C. Remar SA Paşcani din judeţul Iaşi, România. Cu o mică escală de noapte la Iaşi, în dimineaţa zilei de sâmbătă am ajuns la destinaţie. Scurt info: S.C. Remar SA Paşcani – proiectare şi consultanţă, reparaţii şi modernizări vagoane de călători şi marfă, fabricarea de piese de schimb pentru material rulant, servicii de management. Anul înfiinţării: 1869, fiind înfiinţat ca un atelier al CFR, de către specialişti austrieci şi polonezi Suprafaţa: 520 000 m², circa 20 de hale enorme, repartizate în 3 secţiuni: reproiectare şi reconstruire, construcţii noi de vehicule feroviare şi piese de schimb, componente şi subansamble Număr de angajaţi: 750 Primul lucru care se aruncă în ochi e curăţenia ideală în halele de producere, marcaje şi indicatoare peste tot, o atitudine nemţească care îşi are rădăcinile încă din anul 1869, anul fondării companiei. Rând pe rând, timp de peste trei ore şi jumătate am văzut toate etapele de modernizare a vechilor noastre trenuri D1. Începând cu dezasamblare până la producţie gata. Nu că aş avea cu ce să compar dar din ceea ce s-a putut vedea, marea parte a utilajului folosit sunt instalaţii în care sunt folosite tehnologiile de ultimă oră, unele dine ele fiind unice în Europa, după spusele reprezentanţilor fabricii. Pe lângă asta, fiind de producţie japoneză acest aparataj mai oferă şi o precizie maximă în producţia pieselor de schimb şi a componentelor. Practic fiecare etapă prin care trece trenul modernizat este monitorizată de sisteme computerizate de control pentru a corespunde tuturor normelor şi standardelor necesare în construcţia unui tren modern. Toamna trecută, după ce s-a descoperit că noul tren, (care de fapt a fost un prototip al viitoarelor 5 garnituri care vor fi livrate până la începutul acestei veri la Chişinău) are probleme la cutia de viteze şi alte mici defecţiuni, unii bloggeri şi o parte din presă s-au grăbit să afirme că afacerea cu modernizarea trenurilor e una dubioasă şi că în realitate modernizarea trenurilor vechi se rezumă la tabla nouă pusă peste rablele vechi. În acest context urmează o serie de imagini cu etapele principale prin care trece un D1 din anii ’80 pentru a renaşte într-un D1M din 2013. Imaginile sunt clickabile. După ce am văzut cum se transformă un tren vechi într-unul nou de la A la Z, am avut ocazia să vedem pe viu cum se fabrică unele piese folosite la reutilarea trenurilor. La fel ca şi Eugen, n-am putut depista urme chinezeşti în piesele folosite la modernizarea trenurilor locale moldoveneşti. Majoritatea componentelor se fabrică, se verifică şi se instalează pe loc Pentru comparaţia mai uşoară cu tehnologiile noi, dar şi ca semn de amintire a vremurilor trecute, în una din hale au rămas nişte utilaje, instalate încă în anul 1890, care mai sunt încă funcţionabile chiar dacă au deja mai mult de 120 de ani. După trei ore şi jumătate de excursie prin halele S.C. Remar SA Paşcani, a mai urmat şi o repriză de întrebări şi răspunsuri cu conducătorii întreprinderii, ministrul Anatol Şalaru şi directorul CFM Vitalie Struna deja în sala de conferinţe a întreprinderii. Despre ce s-a mai vorbit, văzut şi auzit în cadrul excursiei la Paşcani, citiţi în blogurile lui Eugen Luchianiuc, Nicolae Apostu, Alexandru Bordian, Vitalie Branişte, Valeriu Paşa, Andrei Benimeţkii, în special sunt interesante impresiile fetelor care au mers la Paşcani: Doina Babcinschi, Cristina Burlacu, Ana Sarivan şi a Danielei. La final ţin să mulţumesc tuturor celor implicaţi în organizarea acestui infotrip la Paşcani, atât părţii româneşti care ne-a primit cu mare ospitalitate cât şi serviciului de presă al MTID (cu unele mici excepţii) şi serviciului HR al CFM şi nu în ultimul rând lui Eugen Luchianiuc pentru co-participare la organizare. P.S.: Un salut aparte, d-lui şofer de autobuz, fără care această călătorie nu ar fi fost atât de veselă precum a fost. http://dimex.md/2013/02/03/renasterea-unui...mar-sa-pascani/ Спасибо сказали: |
|
|
Гость_Stitch_* |
![]()
Сообщение
#122
|
Гости Частич. цитирование ![]() |
Мдя... лишние фото-доказательства безрукости молдавской промышленности...
Ничего такого сверх-ахренненного из станков и оборудования вообще-то и не видно... |
|
|
![]()
Сообщение
#123
|
|
Местный активист ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Главные администраторы Сообщений: 19474 Регистрация: 11.9.2004 Пользователь №: 11 Спасибо сказали: 10371 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
300 фото с завода в Пашканах от Бени на Пикассо - https://plus.google.com/u/1/photos/10448655...487687261268433
|
|
|
![]()
Сообщение
#124
|
|
Местный активист ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Главные администраторы Сообщений: 19474 Регистрация: 11.9.2004 Пользователь №: 11 Спасибо сказали: 10371 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
В Кайнарах существует стоянка поездов и паровозов, вышедших из строя.
Надо бы заглянуть как-нибудь.... ![]() http://wikimapia.org/10190148/ro/Locomotive-iesite-din-uz http://geoportal.md/ru/default/map#lat=170...p;layers=_base1 Спасибо сказали: |
|
|
![]()
Сообщение
#125
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата Trenul D1M 001. Video ”depejos” :-) ![]() Astăzi sunt cu Mihaela și Renata la Bălți. Prima ieșire ”în lume” a Renatei ![]() Și, dacă tot sunt acasă am decis să filmez trenul modernizat. La Chișinău mereu nu am timp. Mai ales că nu departe de casă e un pod feroviar. În primul rând trebuia să fac o carcasă pentru o cameră video. ![]() După asta am pus-o pe calea ferată. ![]() Iată ce a ieșit. Voi mai pune video din alte unghiuri cu trenul. Și fotografii. O seară bună să aveți! http://luchianiuc.com/blog/2013/03/09/tren...-video-depejos/ |
|
|
![]()
Сообщение
#126
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата Deja v-am arătat video cu trenul văzut ”depejos”. Nu puteam să ratez șansa să îl filmez în toată frumusețea lui în calitate mai acceptabilă. Iată ce a ieșit: Și câteva fotografii: ![]() ![]() ![]() ![]() http://luchianiuc.com/blog/2013/03/10/tren...re-din-dreapta/ |
|
|
![]()
Сообщение
#127
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата Видеокадры прибытия второго модернизированного поезда Второй модернизированный поезд прибывает в столицу. Портал epresa.md опубликовал видеокадры прибытия нового состава. Вагоны оборудованы по последнему слову техники. Таким образом, пассажиры будут иметь доступ к Интернету. В поезде есть кондиционер, современные туалетные комнаты, автоматизированная система информирования пассажиров и лифт для людей с ограниченными возможностями. http://www.publika.md/ |
|
|
![]()
Сообщение
#128
|
|
Местный ![]() ![]() Группа: Резидент Клуба Сообщений: 695 Регистрация: 1.8.2005 Из: Ukraine Пользователь №: 490 Спасибо сказали: 958 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Символичные кадры на фоне водоразборной колонки. Как хорошо,что сохранили ее
|
|
|
![]()
Сообщение
#129
|
|
Местный активист ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Главные администраторы Сообщений: 19474 Регистрация: 11.9.2004 Пользователь №: 11 Спасибо сказали: 10371 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Боюсь, что это ещё кадры из Румынии. В Молдавии пока что лишь паровозы научились красить и выставлять на вокзалах и станциях в качестве музейных экспонатов.
|
|
|
![]()
Сообщение
#130
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата (VIDEO) Al doilea tren modernizat în România a ajuns la Chişinău Încă un tren modern va circula pe căile ferate din ţară. Cea de-a doua garnitură reutilată la Fabrica din Paşcani, România, a ajuns deja în depoul Căilor Ferate din Moldova şi va fi testată timp de o lună. Potrivit inginerilor, pentru a fi evitate defecţiunile în timpul călătoriilor, a fost perfecţionat sistemul de manevrare a trenului. 20 de ingineri din România asamblează ultimele piese. Ei spun că acest tren va fi mai uşor de manevrat. "Va fi mai accesibil şi mai uşor de condus. Va avea un confort sporit pentru mecanici, o reducere semnificativă a nivelului de zgomot, atât în cabine, cât şi în compartimente", a declarat inginerul fabricii de trenuri din Paşcani, Cristian Albu. Noul tren seamănă leit cu primul. Vagoanele au dotări speciale, în funcţie de clasa de confort. Scaune confortabile, aer condiţionat, televizoare şi acces la Internet. Noua bijuterie va fi pusă pe şine peste o lună, tot pe ruta Chişinău- Ocniţa. Până în luna mai, Calea Ferată va aduce în Moldova alte trei trenuri reutilate. Ele vor circula pe linia Chişinău-Odessa şi Chişinău-Etulia. "Acesta este trenul vechi, care îl vedeţi în spatele meu. Este de aproximativ 30 de ani. Nu mai este funcţional. Până la urmă ajungem la trenul pe care îl vedeţi în spatele meu", a spus Vitalie Strună, directorul Calea Ferată din Moldova. Până la sfârşitul anului 2014 pe şinele din Moldova ar putea să circule în total 15 trenuri noi. Restaurarea unui tren costă 2,3 milioane euro. http://www.publika.md/video-al-doilea-tren...au_1303361.html |
|
|
![]() ![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 14.7.2025, 7:19 |