![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() |
Гость_Stitch_* |
![]()
Сообщение
#1
|
Гости Частич. цитирование ![]() |
В продолжение этой темы.
Не знаю насколько экономически обосновано, но мне представляется, что будущее для молдавских пассажирских перевозок внутри страны - за рельсовыми автобусами (автомотрисами). ![]() Классический современный рельсовый автобус LINT ![]() Поэтому не понятно зачем модернизировать старое барахло? Тем более говорят, что при модернизации остается только рама, а всё остальное - новое... Тем более, что дают на это живые деньги! Или сильно хочется дать заработать заводу в Румынии, который будет производить работы? И с каких пор "демонтаж старого-монтаж нового" стоит дешевле чем сборка нового? В некоторых работах демонтаж может стоить порядка 40% стоимости монтажа (у меня так было)... |
|
|
![]() |
![]()
Сообщение
#111
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата Vizita la Remar. Partea organizațională Vizita la SC Remar SA Pașcani era programată inițial pentru ziua de 21 decembrie. Exact de Sfârștiul Lumii. Dar nu a fost să fie. Motivul era simplu, începea perioada vacanțelor și chiar nu era bine să mergem atunci. Bloggerii Două săptămâni în urmă a fost făcut anunțul. Au mers doar bloggerii care au dorit. Invitat aparte a fost doar un blogger al cărui nume nici nu îl amintesc dar care de 2 luni tot scrie doar de rău despre Calea Ferată a Moldovei. Bloggerul nu a vrut să meargă. E mai ușor să fii erou la monitor decât în viață. Iată de exemplu bucuria unui blogger trecut de 30 de ani dar care se bucura de o machetă a unui trenuleț în fața oficiului Remar. Bloggerul ăsta are acasă doi copii. Sărmana soție… ![]() Organizatorii Oficial – serviciul de presă al MTID. Neoficial – departamentul HR al CFM și personal ministrul Anatol Șalaru și directorul CFM Vitalie Struna. Serviciul de presă al MTID la final a făcut tot posibilul ca impresiile despre zi să fie stricate dar… nu i-a reușit. Chiar dacă s-au străduit din răsputeri. Mulțumiri Victoriei de la CFM care ne-a ajutat enorm cu vizele românești. SC Remar SA Pașcani Cei de la fabrică s-au pregătit enorm. La sigur nu au mai avut vizite de bloggeri la ei. Nu se așteptau probabil la atâtea întrebări și căutări de ”nod în papură” uneori. Nu cred că este ceva nefotografiat pe acolo unde au trecut bloggerii. Eu de exemplu căutam piese chineze în trenul renovat. Suferit eșec. Mulțumiri sincere domnului Cătălin Cornea care a avut răbdare cu noi dar și tuturor celor care ne-au însoțit în timpul vizitei în fabrică. Calea Ferată a Moldovei Primit multe răspunsuri dar au mai rămas o serie de întrebări care, cel mai probabil, vor primi răspunsuri în timpul vizitei în această săptămână la depoul din Chișinău al Căii Ferate. Să vedem cum e la noi. Și mai ales cum, chiar și în condiții deloc asemănătoare cu cele de la Remar, se repară vagoane pentru Federația Rusă. Aici, în Republica Moldova. Și, pentru a vă mai ține în suspans până ajung să pun fotografii și impresii din vizită, vă propun un video în care se vede cum se taie, cu ajutorului laserului, o fâșie de metal la SC Remar SA Pașcani: O zi bună să aveți! http://luchianiuc.com/blog/2013/02/03/vizi...rganizationala/ |
|
|
![]()
Сообщение
#112
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата REMAR Pașcani S.A. sau din ce cauză Șalaru și Sruna erau obligați să organizaze această vizită cu un an în urmă… și nimic altceva În acest weekend am avut posibilitatea să vizitez uzina unde are loc remanufacturarea garniturilor de trenuri interurbane a CFM-lui. Am văzut o garnitură de acest tip ce se află la Pașcani ce se pregătește se ia ”straie noi”, eu mai degrabă le-aș numi metal uzat decît tren, dar după transformare (munca asiduă a sutelor de angajați) mai greu îl numești chiar și tren luînd în considerație că teren în viziunea noastră înseamnă putoare, miros de sudoare și WC, dar să le luăm pe rînd.. Am mai scris la acest subiect încă în septembrie anul trecut. Articolul chiar viza această întrebare la direct. În acea perioadă chiar multă presă și bloggeri au criticat destul de dur istoria cu trenul ”Etalon”. Primind invitația chiar am acceptat-o cu plăcere fiindcă aveam simpla curiozitate să văd unde și în ce condiții se petrece renovarea. Cum se zice:- ”Mai bine o dată să vezi decît 100 de ori să auzi”. Din start vreau să le mulțămesc organizatorilor pentru faptul cum au pregătit această vizită, pentru ospitalitate și comunicare. A fost tot: – La linie. ![]() Am fost surprins de faptul că delegația (moldoveni curioși) a fost întîlnită de Ministrul transporturilor de la Chișinău, dl. Anatol Șalaru și șeful de la CFM dl. Vitalie Struna. Prezența acestor doi demnitari din start deja era dovadă că vizita presei și internauților din Republica Moldova este destul de importantă și i se acordă un interes sporit atît din partea conducerii din domeniul transportului feroviar de la Chșinău atît și a celor de la Remar Pașcani S.A. Bineînțeles că gazda, aici mă refer la Directorul General Remar dl. Cătălin Cornea și echipa acestuia, a fost destul de ospitalieră, pentru ce și îi mulțumim din suflet. Oferindu-ne un ceai fierbinte am fost rugați să ne simțim comod la uzina Remar, de care am și profitat. Nu cred că ceva a rămas neobservat, și ceva față de ce nu au avut interes moldovenii. Întrebări cu duiumul, răspunsurile cine a dorit le-a auzit. Răspunsul la întrebarea din ce cauză anume Remar S.A. a fost desemnată ca partener pentru CFM, mi l-a oferit dl. Cornea, atunci cînd ne-a propus să mergem într-o ”excursie” pe care nu a mai oferit-o la nici o instituție media, inclusiv din România. Am pornit de la hala unde am văzut o vechitură de garnitură plină de rugină de la CFM. Am văzut ce primește Remar-ul din Chișinău, ca la sfîrșit să vedem și transformarea misterioasă. O garnitură de tren nouă, cu condiții omenești, care pînă la sfîrșitul lunii februarie va face cale întoarsă la Chișinău. Din garnitura veche rămîne doar platforma în rest este tot tăiat și înlăturat, este schimbat învelișul exterior și interior. Pe platformă veche se pune o garnitură nouă, modernă și foarte comodă. Între timp asimilam informația despre Remar Pașcani S.A. O companie ce a primit viață în 1869, c-am ”veche” nu? Dar în afaceri, vîrsta companiei e ca și coniacul. Cu cît e mai ”bătrîn”, cu atît calitatea produsului e mai bună. Că cifra de afaceri e de peste 35 mln. euro, că clienții ce beneficiază de serviciile acestei companii provin din toate țările Uniunii Europene și nu numai. Am văzut cîteva garnituri din Franța ce își așteaptă rîndul pentru o nouă viață. Pe semne că și țările cu o bunăstare mult mai avansată ca Republica Moldova beneficiază de servicii de acest gen. Dl. Cornea ne-a informat că în ultimii ani, în compania Remar S.A. au fost investite 50 mln. euro în procurarea de utilaj, reconstrucția încăperilor, în tehnologii unice din acest domeniu. Compania dispune de utilaj unic chiar în Europa. Deci a fost ales o companie cu o experiență în domeniu de peste 140 de ani, a fost selectat un partener ce deține certificatul de calitate IRIS și cel mai important a fost selectat un partener de afaceri pentru viitor. La întrebarea mea din ce cauză acest proiect nu a fost implementat în Republica Moldova, dl Ministru Șalaru a avut un răspuns simplu: – Da din ce cauză voi considerați că acest proiect nu se implementează în Republica Moldova? CFM este partener în acest proiect. Demararea acestui proiect se face în strînsă colaborare dintre CFM și REMAR Pașcani S.A. CFM beneficiază de drepturi în egală măsură asupra acestui proiect. Partea moldovenească preconizează ca în cel mai scurt timp în parteneriat cu Remar S.A. să propună un proiect de parteneriat public în vederea dezvoltării pe teritoriul Republicii Moldova a unei întreprinderi ce va avea drept scop remanufacturarea a așa tipuri de garnituri din țările CSI. Un proiect destul de mare, dar care se face cu pași mici. În fostele republici din URSS au fost vîndute circa 900 de garnituri de modelul dat. Există marea speranță că după ce în Republica Moldova vor fi aduse 5 garnituri remanufacturate, următoarele 10 să fie deja reasamblate în Republica Moldova. Mai e ceva, nu putea să se riște ca pentru restabilirea cîtorva garnituri, fără experiență în domeniu, fără specialiști, fără o bază tehnico-materială să demarezi un proiect cu un risc sporit de eșec financiar. A fost elaborat proiectul tehnologic complex de reutilare a garniturii, au fost implicați specialiștii a cîtorva instituții de proiectare din România și Europa. Costul proiectului depășește cifra de 1 mln. de Euro. CFM nu putea să riște cu 1 mln. de euro, acest risc și l-a asumat partea română. În acest proiect CFM este partener și nu doar un cumpărător de produs. De ce anume Struna a fost numit director la CFM și dacă nu este conflict de interese în colaborarea dintre CFM și REMAR Pașcani S.A., care este componentă a GRAMPET-GFR, unde dl. Strună ocupa funcția de vice-președinte? Pînă la urmă am înțeles că: Propunerea de a ocupa funcția de director a CFM a fost adresată de mai multe ori, însă de fiecare dată Struna refuza, invocînd diferite motive, ca pînă la urmă totuși să-l conving să renunțe la o companie a cărei cifră de afaceri depășește de cîteva ori ceea ce produce CFM. A acceptat această propunere ca o provocare. Fiind de baștină din părțile Călărașului, pînă la momentul acceptării funcției de director la CFM Vitalie Struna cu familia locuia în România. Din spusele atît a ministrului Șalaru cît și a celor de la Remar Pașcani, Vitalie Struna este unul din cei mai cotați manageri din domeniul transportului feroviar nu numai din țara nostră și România, dar și la nivel european. Cînd a fost selectată Remar Pașcani ca partener, deja primisem cîteva răspunsuri de la companiile de același profil din Europa și Ucraina. Ofertele acestor companii diferențiau după preț și termenele de implementare. Însă ce-a mai mare ofertă pe care am primit-o de la Remar Pașcani este că, această companie este gata să accepte un parteneriat cu CFM. Este gata să ofere locuri de muncă în Republica Moldova. În ce constă acest parteneriat am spus mai sus. Am aflat că absolut toate componentele pentru remanufacturarea garniturilor, CFM le procură desinestătător. Aici ne referim la toate componentele care se utilizează în cadrul procesului tehnologic, scaune, sticlă, motoare, sisteme de condiționare și ventilare, blocurile de dirijare a trenului etc. Adică sursele financiare pentru aceste componente nu trec prin intermediari, contractarea directă CFM-producător. Remar Pașcani primește doar banii pentru manoperă, adică pentru dezasamblare și asamblarea trenului. Iar într-un eventualul parteneriat CFM-Remar, Republica Moldova ar putea beneficia și de un profit în urma comercializării garniturilor remanufacturate în Republica Moldova. Nimeni din ofertanți nu au fost gată să formeze acest parteneriat. Ei își doreau doar contract de vînzare-cumpărare… Ce ține de problemele ce au apărut la primul tren. Am înțeles că acest tren nu că este primul tren livrat CFM-lui, dar el este prototip. Un tren nou, fără istorie, fără testări etc. Metaforic exprimîndu-mă – aceasta înseamnă că este ca primul copil într-o familie care niciodată nu a avut copii. Alți copii a văzut, a mai dădăcit copii vecinilor, a mai vizitat alte creșe și grădinițe, dar iată ca să îngrijești propriul copil e puțin mai dificil. Trenul a fost lansat și în același timp se efectua testarea. În urma testelor s-au conturat peste 180 de defecte a acestei garnituri, deja pentru următoarele trenuri, aceste erori vor fi luate în considerație și înlăturate în procesul de producție. Cutiile de viteză deja sunt instalate și garnitura funcționează la puterea maximă. Ea este o cutie nouă elaborată special pentru acest proiect. Consumul de motorină constituie 18-26 litri la oră, pe cînd cele vechi consumau circa 260 litri. Pentru luna februarie este planificată livrarea a celei de a doua garnitură din cele 5 planificate. Ultima va fi livrată în luna mai. Au fost prezentate motoarele pentru toate trenurile, panourile de control, scaune, sisteme de ventilare, etc. Mai pe scurt deja sunt procurate totul necesar pentru următoarele garnituri. Ce ține de preț, ca să mă întorc din ce cauză nu a fost selectată altă companie care a propus un preț mai mic. Ceea ce propunea alt furnizor putea fi făcut și cu forțele proprii în Moldova. Se propunea doar schimbarea interiorului, pentru exterior – reparație cosmetică. O garanție pentru cîțiva ani, pe cînd Remar-ul garantează buna funcționare a acestor garnituri pentru 15-20 de ani. Nu suntem atît de bogați ca să procurăm lucruri ieftine. Un produs ieftin – nu poate fi calitativ, un produs calitativ – nu poate fi ieftin, un produs scump – nu tot timpul e calitativ. În acest context consider că cu adevărat trebuie de găsit acea soluție a problemei date, unde raportul preț-calitate să fie cel mai rațional și mai convenabilă Republicii Moldova. O garnitură nouă costă de la 8 pîna la 14 mln. de euro. Vecinii noștri din Ucraina au experiență tristă în ceea ce privește 10 garnituri de trenuri noi procurate de la un furnizor cu renume din Coreea. Însă nu a fost să fie, propcurate anul trecut ele au început să se defecteze destul de des și acuma o bună parte din ele staționează, iar Compania Coreană încearcă să soluționeze problemele apărute la trenurile noi. Această garnitură costă 14 mln. și nu 2,3 mln cît costă cea procurată de CFM, dar resursa de utilizare a acestor trenuri este aceiași – 20 de ani. Sunt încă foarte multe de spus la acest subiect, dar eu consider că, directorul CFM, dl. Vitalie Struna și Ministrul Anatol Șalaru din lipsă de experiență la acest capitol sau din alte motive pînă cînd neînțelese de mine, au comis o gafă atunci cînd au dat dovadă de lipsă de comunicare între instituțiile statului și societatea civilă – cea mai întrebuințată expresie a Prim-ministrului drept scuză. Atît Șalaru cît și Struna au fost obligați pentru a evita orice tip de speculații la acest subiect, încă anul trecut trebuiau să organizeze cel puțin pentru jurnaliști această excursie și discuție vis-a-vis de subiectul cu trenurile remanufacturate. Să fi fost aceasta, vă asigur că nimeni, inclusiv eu nici nu discutam la acest capitol. Îmi era să fie clar clar, fără ca eu să încerc să caut informații la subiectul cu reutilarea trenurilor de la CFM. D-le Ministru Șalaru, d-le director Struna, eu am mult mai multe întrebări la Domniile Voastre și sper ca în scurt timp să am ocazia să discut cu DVS pentru a primi răspunsurile care sunt așteptate de multă lume și anume: – Cine totuși se face vinovat că nu au fost instalate barierele de la trecerile peste căile ferate, din ce cauză atît de mult se tărăgănează reforma în CFM, pentru ce avem nevoie de 10 angajați la CFM per km. de cale ferată, pe cînd în alte țări avem 2-3 oameni, care sunt perspectivele căii ferate în țara noastră, ce se întreprinde pentru a face calea ferată cea mai solicitată sursă de transport și tranzit a mărfurilor pentru țara noastră. Cetățenii acestei țări au dreptul la informație, iar DVS – obligați să o faceți publică… http://criticputerea.wordpress.com/2013/02...-nimic-altceva/ |
|
|
![]()
Сообщение
#113
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата DESPRE REMAR PAȘCANI.(FOTO) O scurtă prezentare a S.C. REMAR S.A. Pașcani, care este o companie din România, ce are drept domeniu de activitate repararea vagoanelor. FRUMOS. ![]() TRENUL CARE CIRCULA CHIȘINĂU – ODESSA. TARE DEMULT… ![]() HALĂ SPECIALĂ PENTRU SUDARE CARCASE. ![]() CAMERĂ DE VOPSIRE. ![]() MUNCITORI. ![]() GRUNDUIRE PROFILE. ![]() CABINĂ SPECIALĂ PENTRU SABLARE ȘI GRUNDUIRE. ![]() ȘALARU A. ȘI STRUNĂ V. ![]() ![]() LINIE SPECIALIZATĂ PENTRU SUSPENSIE PRIMARĂ: ARCURI ELICOIDALE ȘI FOI. ![]() TEHNOLOGII NOI. ![]() BOGHIURI. ![]() ECHIPAMENT SPECIAL PENTRU MĂSURARE ȘI CONTROL. ![]() ![]() HALĂ SPECIALIZATĂ PENTRU RECEPȚIE FINALĂ A VAGOANELOR DE CĂLĂTORI ȘI DMU – URI, CU CANALE CU ECARTAMENT VARIABIL. ![]() MOTOR NOU. VOLVO. ![]() PIESE DE SCHIMB PENTRU MATERIAL RULANT. ![]() http://dumitrumunteanu.com/despre-remar-pascani/ Спасибо сказали: |
|
|
![]()
Сообщение
#114
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата o imagine din filme horor așa arată cabina locomotivei înainte de reutilare ![]() http://www.nicolaeapostu.com/2013/02/o-ima...in-filme-horor/ Спасибо сказали: |
|
|
![]()
Сообщение
#115
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата Поезда, построенный в СССР, модернизированные в ЕС Репортаж из депо, где ремонтируют молдавские составы поездов Через три месяца Молдова сможет гордиться пятью составами поездов по «европейскому образцу» после того, как их там же в Европе и модернизируют. Ренновация старых молдавских поездов с истекшим сроком эксплуатации происходит в депо компании Remar Pașcani, которая является лидером железнодорожной индустрии в Румынии. Благодаря совместному проекту между железнодорожной румынской компанией Remar Pașcani и Железной Дорогой Молдовы (ЖДМ), советские поезда приобретают вторую жизнь и второй шанс на возможность стучать колесами по рельсам. Отремонтированные поезда – пример для стран СНГ Наши старые поезда переоборудованы на 95% новым оборудованием, вагоны снабжены современными технологиями, такими, как кондиционер, автоматическая система информирования пассажиров, туалеты и подъемники для инвалидов, а также интернетом. По словам Виталия Струна, генерального директора ЖДМ, переоборудованные вагоны будут примером для стран СНГ, в которых еще эксплуатируются старые советские поезда. «Также новые поезда снизят и потери ЖД. Так, например, маршрут Кишинев-Окница приносит убытки в 10 тысяч леев. Будет значительно снижен и расход топлива», - заявил Виталий Струна в рамках осведомительного визита на завод в Пашканах. В свою очередь Анатолий Шалару, министр транспорта, заявил, что в технологическом процессе проекта реконструкции и модернизации участвуют 16 специалистов из Молдовы. «В каждом вагоне проведено около четырех километров кабелей, которые скрыты от глаз, множество охранных систем, по четыре камеры видеонаблюдения и по 6 телевизоров в каждом вагоне. У людей будут европейские условия», - уточнил Шалару. Срок эксплуатации новых поездов составит 18 лет Перед началом процесса ренновации, работники осматривают машину, металлическую конструкцию, колеса и оценивают техническое состояние. Затем идет процесс реконструкции, проверки, адаптации и смены колес. «Единственное, что остается из старого – это корпус поезда, все остальные системы, которыми снабжаются вагоны – абсолютно новые, созданные по единому концепту, начиная от системы интеллектуального управления поездом и заканчивая двигателем, вспомогательными функциями и так далее. Ничего из нового оборудования ранее не существовало, мы оставляем только сам корпус, колеса и вагоны, укомплектованные согласно новым правилам. Таким образом функционирование поезда продлевается еще на 18 лет», - заявил генеральный директор компании „Remar” АО Paşcani Кэтэлин Корня. «Контракты на покупку нового оборудования и установку – разные. Заводу Remar Paşcani оплачивают только демонтаж, пересборку и начинение оборудованием вагонов», - сказал директор ЖДМ. Поезда помимо новой электроники снабжаются двигателями Volvo, которые могут развивать скорость до 110 км в час, новыми креслами, дверьми и электромеханическими подъемниками для инвалидов. Цены на билеты будут расти поэтапно и не сильно Модернизация одного поезда на заводе Remar Paşcani достигает 2, 2 млн. евро, что является в три раза меньше суммы за новый поезд. «Самое дешевое предложение о покупке нового поезда в 6 млн. евро за три вагона пришло из Польши. Поезда, модернизированные в Remar Paşcani, потребляющие до 26 литров горючего за час – намного более экономичны, чем старые поезда. Таким образом мы сможем экономить по 3 млн. леев в год только за топливо, масло и содержание», - добавил Шалару. И тем не менее, цены на билеты поднимутся незначительно. «Цена билетов вырастет на 5-10% в зависимости от класса». Второй поезд прибудет до конца текущего месяца В старом вагонном составе 1983 года сменили уже внешнюю оболочку, а внутри установили новое оборудование, на февраль запланирована доставка второго из пяти составов, отправленных на модернизацию. После доставки пяти составов, стальные десять будут пересобраны уже в Молдове, на что пока что денег нет. Первый модернизированный поезд был доставлен в Молдову в июне прошлого года. http://www.timpul.md/ru/articol/Poezda-pos...v-ES-40632.html |
|
|
![]()
Сообщение
#116
|
|
Писатель ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 1428 Регистрация: 16.9.2007 Из: Chişinău, Moldova Пользователь №: 4052 Спасибо сказали: 1108 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
бугага, чужие блогпосты ronaldo нарыл в интернете, а блогпост соседа по форуму - нет
![]() Пора снимать подпись, зря висит однако ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Сообщение
#117
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
|
|
|
![]()
Сообщение
#118
|
|
DXer ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Резидент Сообщений: 3596 Регистрация: 27.9.2010 Из: динколо де заре Пользователь №: 16242 Спасибо сказали: 3480 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
бугага, чужие блогпосты ronaldo нарыл в интернете, а блогпост соседа по форуму - нет ![]() Пора снимать подпись, зря висит однако ![]() А шо жеж блоггеры не написали об этом? ![]() бугага ![]() Цитата Новый поезд сломался из-за курения в тамбуре Модернизированный дизель-поезд не слушается молдавских машинистов. Фото: esp.md Модернизированный в Румынии дизель-поезд, курсирующий по маршруту Кишинев—Окница, накануне, 3 февраля, вышел из строя. Причиной этого стало курение в тамбуре, сообщила пресс-секретарь «Молдавской железной дороги» Даниела Жугэнару. По ее словам, поезд остановился из-за того, что на табачный дым отреагировала противопожарная сигнализация и автоматически отключились генераторы, пишет kommersant.md В течение часа поезд простоял на железнодорожных путях в Бельцах и далее отправился уже при помощи маневрового тепловоза, поскольку попытки машинистов завести дизель оказались тщетными. Обратно в Кишинев поезд прибыл по расписанию, но также на буксире. Госпожа Жугэнару пояснила, что местным машинистам пока сложно справляться с установленной на дизеле современной техникой, а специалист, который мог бы завести состав, в тот момент находился на румынском заводе в Пашканах (где и был модернизирован поезд). «Как раз сейчас 20 молдавских машинистов проходят там инструктаж», - отметила пресс-секретарь. За день до внештатной ситуации, отметим, минтранс и «МЖД» организовали экскурсию на завод в Пашканах для группы молдавских блогеров и журналистов. Участникам экскурсии показали, как происходит модернизация еще четырех дизель-поездов из Молдовы, ремонт которых должен быть закончен в течение февраля-мая этого года. Также им объяснили, почему для ремонта поездов был выбран румынский завод, и рассказали, что в планах «МЖД» следующие десять поездов модернизировать уже в Молдове в сотрудничестве с пашканским заводом. Глава «МЖД» Виталий Струнэ пообещал, что модернизированные поезда больше ломаться не будут, написали блогеры в своих отчетах. Модернизация первого молдавского дизель-поезда, напомним, длилась два месяца и обошлась «Молдавской железной дороге» в 2,3 млн евро. Отремонтированный поезд начал курсировать по маршруту Кишинев-Окница-Кишинев в июле прошлого года. За прошедшие пол года поезд неоднократно ломался. По словам министра транспорта Анатола Шалару, причиной этого были старые коробки передач, которые не справлялись с установленным мощным мотором от Volvo. В ноябре трансмиссии были заменены, и в конце декабря поезд вновь вышел на маршрут. http://news.point.md/ru/proisshestviya/nov...eniya-v-tambure Цитата Цены на билеты будут расти поэтапно и не сильно http://www.timpul.md/ru/articol/Poezda-pos...v-ES-40632.html Почему-то навеяло "Буду бить аккуратно, но сильно" ![]() -------------------- Тоате-с праф...
|
|
|
![]()
Сообщение
#119
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Новый поезд сломался из-за курения в тамбуре Причиной этого стало курение в тамбуре, сообщила пресс-секретарь «Молдавской железной дороги» Даниела Жугэнару. По ее словам, поезд остановился из-за того, что на табачный дым отреагировала противопожарная сигнализация и автоматически отключились генераторы, пишет kommersant.md http://m.protv.md/stiri/social/trenul-euro...-provocat.html# |
|
|
Гость_Stitch_* |
![]()
Сообщение
#120
|
Гости Частич. цитирование ![]() |
Цитата Поезда, построенный в СССР Если не ошибаюсь, то они - венгерские. Построенные при царе горохе и ездящие до сих пор. В отличие от модернизированных... |
|
|
![]() ![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 15.7.2025, 1:06 |